2023
Brauckmann-Sajkiewicz, S. & Krainz, U. (2023). Eine Leitung für mehrere Schulen. Ressourcenknappheit oder Ausdruck einer neuen Führungskultur? SchulVerwaltung aktuell - Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement, (2), 40–42. FODOK
Hanfstingl, B., Uher, J., Edelsbrunner, P.A., Dettweiler, U. & Gnambs, T. (2023). From “modern” to “postmodern” psychology: future-oriented reflections and solutions. Frontiers in Psychology, 1–6. FODOK
Karsenty, R., Zehetmeier, S., Borko, H., Rösken-Winter, B., Coles, A. & Friedrich-Köhler, B. (2023). The Professional Practices, Preparation and Support of Mathematics Teacher Educators. In J. Hodgen, E. Geraniou, G. Bolondi & F. Ferretti (Hrsg.), Proceedings of the Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12) (S. 1–5). FODOK
Kemethofer, D., Weber, C., Brauckmann-Sajkiewicz, S. & Pashiardis, P. (2023). Examining the trident: how data from the PISA study can be used to identify associations among context, school leadership and student outcomes. Journal of Educational Administration , 1–16. FODOK
Kreuzer, T., Erne, J., Behringer, N., Turner, A., Brauner, F., Gingelmaier, S., Müller, L., Nolte, T., Schwarzer, N. & Kirsch, H. (2023). Mentalisieren als psychosoziale Impfung in der Kinder- und Jugendlichenpsychotherapie . Praxis der Kinderpsychologie und Kinderpsychiatrie, (5691), 14–22. FODOK
Kreuzer, T. & Turner, A. (2023). Über die Bedeutung des Vergessens und Erinnerns von Schamerfahrungen in der Lehrer*innenausbildung . In K. Trunkenpolz, B. Lehner & B. Strobl (Hrsg.), Affekt - Gefühl - Emotion: Zentrale Begriffe Psychoanalytischer Pädagogik (S. 137–151). Opladen, Farmington Hills: Verlag Barbara Budrich. FODOK
Malojer, C. (2023). Erwachsenenbildung als kritische Utopie? Diskussionen um Mündigkeit, Gerechtigkeit und Verantwortung. FODOK
Rauch, F. (2023). Editorial. Educational Action Research Journal, 31(2), 175–179. FODOK
Rauch, F., Steiner, R. & Kurz, P. (2023). Professional development for education for sustainable development: the case of the university in-service course “Education for sustainable development – in-novations in school and teacher education (BINE). APEduC Journal - Research and Practice in Science, Mathematics and Technology Education, 04(01), 45–59. FODOK
Spreitzer, C. & Hafner, S. (2023). Effects of Characteristics of School Quality on Student Performance in Secondary School: A Scoping Review. European Journal of Educational Research, 12(2), 991–1013. FODOK
Turner, A. (2023). Empathie in pädagogischen Beziehungen . Erziehung & Unterricht, (1-2/2023), 163–169. FODOK