DE/EN
2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001 | 2000 | 1999 | 1998 | 1997 | 1996 | 1995 | 1994 | 1993 | 1992 | 1991 | 1990 | 1989 | 1988 | 1987 | 1986 | 1985 | 1984 | 1983 | 1982 | 1981 | 1980 | 1979 | 1978 | 1977 | 1974 | 1973 | 1971 | 1969 | 1968 | 1967 |

2017

Adler, J., Yang, Y., Borko, H., Krainer, K. & Patahuddin, S. (2017). Topic Study Group No. 50: In-Service Education, and Professional Development of Secondary Mathematics Teachers. In G. Kaiser (Hrsg.), Proceedings of the 13th International Congress on Mathematical Education, 609–612. Berlin: Springer. FODOK

Andreitz, I., Müller, F.H. & Wieser, M. (2017). Die Bedeutung der Motivation für Fort- und Weiterbildung von Lehrkräften. In I. Kreis & D. Unterköfler-Klatzer (Hrsg.), Fortbildung Kompakt, 103–118. Innsbruck, Wien, Bozen: StudienVerlag. FODOK

Brauckmann, S. (2017). Von den Taten vor den Daten - Anmerkungen zum evidenzbasierten Schulleitungshandeln . Info Spezial , , 20–21. FODOK

Brauckmann, S. & Altrichter, H. (2017). Die Rolle von Schulleitung im Kontext Neuer Steuerung - Mehrdeutigkeit von Schulleitungshandeln . SchulVerwaltung aktuell - Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagement, (2), 36–39. FODOK

Brauckmann, S. & Böse, S. (2017). Picking up the pieces? Zur Rolle der Schulleitung beim Turnaround – Ansätze und empirische Erkenntnisse . In V. Manitius & P. Dobbelstein (Hrsg.), Schulentwicklungsarbeit in herausfordernden Lagen, 85–103. Münster, New York, München, Berlin: Waxmann. FODOK

Demarle-Meusel, H., Sabitzer, B. & Sylle, J. (2017). The Teaching-Learning-Lab - Digital Literacy and Computational Thinking for Everyone. In P. Escudeiro, G. Costagliola, S. Zvacek, J. Uhomoibhi & B. M. McLaren (Hrsg.), Proceedings of the 9th International Conference on Computer Supporded Education CSEDU 2017, Porto, Portugal, 21 - 23 April, 2017, 166–170. Setubal: SciTePress - Science and Technology Publications. FODOK

Egner, H., Falkner, J., Jungmeier, M. & Zollner, D. (2017). Institutionalizing cooperation between biosphere reserves and universities. The example of Science_Link Nockberge. eco.mont - Journal on Protected Mountain Areas Research, 2, 77–80. FODOK

Hanfstingl, B., Dulle, M. & Ramalingam, P. (2017). Austrian and Indian School Culture. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India, 241–258. I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Hanfstingl, B. & Müller, F.H. (2017). Students’ Learning motivation and teachers’ motivation to teach: Some results from the research on the IMST program. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India, 47–60. I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Hanfstingl, B., Posch, P. & Ramalingam, P. (2017). Action Research in India and Austria – current problems and possible future directions. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India, 259–284. I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Hanfstingl, B. & Ramalingam, P. (2017). Educational Action Research. Austrian Model to India. I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Hübner, R. (2017). Nachhaltigkeit im Alltag zwischen Ideologie, Aktionismus und Wissenschaft. FODOK

Jungmeier, M. & Pichler-Koban, C. (2017). Alpine parks between yesterday and tomorrow. A conceptual history of Alpine national parks via tourism in charismatic parks in Austria, Germany and Switzerland. eco.mont - Journal on Protected Mountain Areas Research, Vol.9, 19–26. FODOK

Krainer, K. (2017). Introduction: “The Lesson Plan is Only the Teacher’s Hypothesis of Students’ Learning”. In R. Huang & Y. Li (Hrsg.), Teaching and learning through variation, 209–212. Rotterdam: Sense Publishers. FODOK

Krainer, K., Bruneforth, M., Eder, F., Schreiner, C., Seel, A. & Spiel, C. (2017). Die nationale Bildungsberichterstattung in Österreich. Genese und exemplarische Einblicke. Schulmanagement. Die Fachzeitschrift für Schul- und Unterrichtsentwicklung, (5), 35–38. FODOK

Krainer, K., Rauch, F. & Senger, H. (2017). The IMST Project: Reflections on a Nation-Wide Initiative Fostering Educational Innovation. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India, 16–34. I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Kucher, V. & Rulofs, M. (2017). Die "LehrerInnenbildung Neu" in Österreich: Was bringt sie mit sich? Kooperative Strukturen als Eckpfeiler der neuen Lehramtsausbildung. Schulverwaltung spezial, (5), 203–205. FODOK

Lerchster, R.E. (2017). Chancen und Spannungsfelder von Beratung der Governance. FODOK

Lerchster, R.E. & Heintel, P. (2017). Facebook or loss of face? Zur Grenzdialektik direkter versus virtueller (indirekter) Kommunikation am Beispiel der Gruppendynamik. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für angewandte Organisationspsychologie, 48(2), 91–102. FODOK

Lerchster, R.E. & Heintel, P. (2017). Facebook or loss of face? Zur Grenzdialektik direkter versus virtueller (indirekter) Kommunikation am Beispiel der Gruppendynamik. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für angewandte Organisationspsychologie, 48(2), 91–102. FODOK

Lerchster, R.E., Lackner, P. & Brauckmann, S. (2017). Vom Verständnis eines reformpolitischen Schlagwortes - Schulautonomie aus Sicht österreichischer Schulleiterinnen und Schulleiter. Schulmanagement. Die Fachzeitschrift für Schul- und Unterrichtsentwicklung, (6), 33–35. FODOK

Lerchster, R.E. & Ukowitz, M. (2017). On the Significance of Communication and Organization in a Culture of Innovation. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India, 73–87. I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Lermer, S., Mayr, J. & Nieskens, B. (2017). Reflektieren vor dem Studieren: Online-Beratung und Praktikum als Einstieg in die Lehrerlaufbahn. In C. Berndt, T. Häcker & T. Leonhard (Hrsg.), Reflexive Lehrerbildung revisited. Traditionen – Zugänge – Perspektiven (S. 105-115). Klinkhardt: Bad Heilbrunn.

Mayr, J., Lenske, G. & Pflanzl, B. (2017). Chaos in der 7c: Gute Klassenführung ist kein Allheilmittel, aber sie wirkt. In B. Nieskens & F. Nieskens (Hrsg.), Persönliche Krisen im Lehrerberuf: erkennen, überwinden, vorbeugen (S. 137-160). Berlin: Cornelsen.

Müller, F.H. (2017). Buchbesprechung: Tarnai, Ch. & Hartmann, F. G. (2016). Berufliche Interessen – Beiträge zur Theorie von J. Holland. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 59(2), 110–112. FODOK

Neubauer, A., Koschmieder, C., Krammer, G., Mayr, J., Müller, F.H., Pflanzl, B., Pretsch, J. & Schaupp, H. (2017). TESAT – Ein neues Verfahren zur Eignungsfeststellung und Bewerberauswahl für das Lehramtsstudium. Kontext, Konzept und erste Befunde. Zeitschrift für Bildungsforschung, 7(1), 5–21. FODOK

Rauch, F. (2017). Education for Sustainable Development: Competences and Networks. DARUNA, 44, 72–84. FODOK

Rauch, F. (2017). Editorial. Educational Action Research Journal, 25(1). FODOK

Rauch, F. (2017). Editorial. Educational Action Research Journal, 25(1), 1–2. FODOK

Rauch, F. & Wallner, W. (2017). Professionalisierung durch Aktionsforschung in Universitätslehrgängen: Konzepte und Evaluationsergebnisse der Lehrgänge PFL, ProFiL und BINE. In I. Kreis & D. Unterköfler-Klatzer (Hrsg.), Fortbildung Kompakt, 132–149. Innsbruck, Wien, Bozen: StudienVerlag. FODOK

Schuster, A., Rauch, F. & Zehetmeier, S. (2017). Successful Outcomes of Teacher Projects. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India, 35–46. I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Thomas, A. & Müller, F.H. (2017). A magic dwells in each beginning? Contextual effects of autonomy support on students’ intrinsic motivation in unfamiliar situations (print Version). Social Psychology of Education, 20(4), 791–805. FODOK

Thomas, A. & Müller, F.H. (2017). A magic dwells in each beginning? Contextual effects of autonomy support on students’ intrinsic motivation in unfamiliar situations. Social Psychology of Education, , 1–15. FODOK

Turner, A. (2017). Different Layers of Reflection: Work Discussion as a Trigger for "Reflection in and on Emotion" in Educational Action Research . In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India, 61–72. I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Turner, A. (2017). Rezension zu: Freitag-Becker, E./Grohs-Schulz, M./Neumann-Wirsig, H. (Hrsg). Lehrsupervision im Fokus. FODOK

Turner, A. (2017). Quality Management in ANSE. Results and Discussion on a Quality Assurance Study for Supervision and Coaching in Europe. International ANSE Journal, , 19–22. FODOK

Zehetmeier, S. (2017). Theoretische und empirische Grundlagen für eine innovative und nachhaltige Lehrer/innenfortbildung. In I. Kreis & D. Unterköfler-Klatzer (Hrsg.), Fortbildung Kompakt, 80–102. Innsbruck, Wien, Bozen: StudienVerlag. FODOK

Zehetmeier, S. (2017). Researching the sustainable impact of professional development programmes. In T. Dooley & G. Gueudet (Hrsg.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017), 3019–3029. Dublin: DCU Institute of Education. FODOK

Zehetmeier, S., Brown, L., Mellone, M., Santos, L. & Karagoz Akar, G. (2017). International research on mathematics teacher education and professional development. In T. Dooley & G. Gueudet (Hrsg.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017), 2800–2803. Dublin: DCU Institute of Education. FODOK

Zehetmeier, S., Rauch, F. & Schuster, A. (2017). Teacher Professional Development Based on Action Research. In B. Hanfstingl & P. Ramalingam (Hrsg.), Educational Action Research. Austrian Model to India, 3–15. I.K. International Publishing House Pvt. Ltd. FODOK

Zehetmeier, S., Rösken-Winter, B., Potari, D. & Ribeiro, M. (2017). Researching Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development. In S. Zehetmeier, B. Rösken-Winter, D. Potari & M. Ribeiro (Hrsg.), Proceedings of the Third ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development (ETC3, October 5 to 7, 2016), 2–3. Berlin: Humboldt-Universität zu Berlin (UBER). FODOK

Zehetmeier, S., Rösken-Winter, B., Potari, D. & Ribeiro, M. (2017). Proceedings of the Third ERME Topic Conference on Mathematics Teaching, Resources and Teacher Professional Development (ETC3, October 5 to 7, 2016). FODOK

Zollner, D., Falkner, J., Egner, H. & Jungmeier, M. (2017). Best practice Science_Linknockberge? Benefits and challenges of five years of co-operation between biosphere reserve and university. FODOK